Facebook reklama – ne každou kampaň, kterou spravujeme, jsme i tvořili. Přinášíme vám přehled potenciálně chyb, se kterými se naši konzultanti při kampaních na Facebooku vytvořených klienty setkávají nejčastěji.
1. Facebook kampaň, není správně cílena
Vaše poselství je v reklamě málokdy takové obecné, aby bylo možné cílit jej na všechny, bez ohledu na věk, pohlaví, zájmy, či rodinnou situaci. Proto si dejte skutečně záležet na vytipování toho, kdo jsou vaši zákazníci. Reklama na Facebooku vám dává mnohé možnosti pro zacílení těch správných lidí.
» Příliš obecné cílení: Snaha zasáhnout co nejvíce lidí může způsobit to, že reklama je pro uživatele, kterým se zobrazuje, irelevantní. Pokud máte pocit, že vám Facebook ukazuje při tvorbě reklamy nízký předpokládaný zásah, a potřebujete rozšířit cílení o další zájmy, či rozšířit věkové omezení, raději oddělte toto rozšíření do nového publika. To vám umožní jednoduše vysledovat, jak lidé cílení přes rozšíření podmínek cílení reagují na reklamy.
» Pokud si nevíte rady s tím, jaké zájmy by mohly mít vaši potenciální zákazníci, spolehnout se můžete i na Facebook a jeho automatické rozšiřování cílení. Zvolte si tedy jen základní oblasti, kterým se věnujete a Facebook k nim zkusí přidat takové, které by vám měly pomoci zlepšit výsledky spuštěné kampaně.
» Příliš úzké cílení: přiměla cílová skupina může způsobit, že se reklamy budou zobrazovat v příliš vysoké frekvenci, lidi budou obtěžovat, což vygeneruje nízkou míru zapojení (CTR) nebo negativní reakce (skrytí reklam, zrušení sledování stránky apod.) – toto Facebook vyhodnotí jako nechtěné reklamy pro cílové publikum a místo nich raději bude zobrazovat ty, které mají podle Facebooku šanci na úspěch.
Základní možnosti jsou cílit uživatele podle lokality (cílit můžete na lidi, kteří se nacházejí v blízkosti vašeho podniku, na výběr máte i cílení na města a jejich okolí – zadat lze vzdálenost od města v kilometrech dle vašeho výběru nebo cílení podle krajů), věku , pohlaví, jazyka, demografie, zájmů a chování uživatelů.
Za chybu můžeme považovat i nevyužití potenciálu, který Facebook nabízí při tvorbě publika. Publikum, na které byste určitě neměli zapomenout, jsou návštěvníci vašeho webu. Navíc můžete kromě návštěvy podstránky sledovat i konkrétní akce, které na webu uživatel udělá a cílit tak např. pouze lidí, kteří nakoupili, vyplnili a odeslali dotazník nebo klikli na konkrétní tlačítko. O tom, jak Pixel i Facebook Events fungují, si můžete přečíst na tomhle linku.
2. Grafika na koleně, nepřizpůsobena pro Facebook
Chybou, která se vyskytuje poměrně často, je grafika nepřispůsobena pro použití na sociální síti. Grafiku musíme vybírat podle toho, kdo je cílovou skupinou.
Neztrácejte proto zbytečně čas tvorbou grafiky, která je pro potřeby Facebooku nepoužitelná. Bude vás to stát pouze trochu času. Doporučené rozměry, kterými byste se měli řídit, vám zaručí, že vaše obrázky nebudou zobrazovat ořezané a budou se zobrazovat na všech zařízeních tak, jak jste je navrhli.
Při tvorbě reklam byste také měli dbát na pravidla, která Facebook pro reklamy vytvořil. Jinak se může stát, že reklamy Facebook jednoduše zamítne a vaše námaha byla zbytečná. V případě, pokud si nejste jisti, zda reklama pravidla splňuje, spusťte reklamní kampaň a počkejte si na výsledek. Facebook obvykle kampaň odporující pravidlům zamítne do 24 hodin.
Reklamy jsou produktů posuzovány také podle toho, kolik textu obsahují. Pokud si nejste jisti, kolik procent textu v obrázku máte, zkontrolovat si to můžete v tomto nástroji. Vizuály jsou podle toho rozděleny do 4 kategorií:
» OK – žádný text / přidáno logo společnosti,
» nízký obsah textu – do 20% textu v obrázku,
» střední obsah textu – mírně nad 20% textu v obrázku (podle dostupných informací do cca 50%),
» vysoký obsah textu – tyto reklamy budou pravděpodobně stále zamítány, resp. nebudou zobrazovány.
Z tohoto pravidla omezujícího text v obrázcích existují i výjimky, jejichž příklady Facebook uvádí v tomhle článku. Pokud tedy vaše reklama zobrazuje obal knihy, produkt s velkým logem / nápisem na obalu nebo plakát propagující nějakou událost, vůči případným odepření se víte odvolat a Facebook reklamu spustí.
Použité obrázky také nesmí porušovat práva třetích stran a autorská práva. Pozor si dejte i na obsah určený pro dospělé.
3. Pro reklamu na Facebook, využíváte nesprávné cíle
Pro ty, kteří začínají s reklamami na Facebooku, je tím nejdůležitějším tlačítkem Boost, po česky propagovat příspěvek. Pokud to však s reklamními kampaněmi na Facebooku myslíte vážně, zbavte se závislosti na tomhle tlačítku a rozšiřte si své znalosti o reklamách. Facebook má v nabídce 11 cílů, z nichž máte na výběr. Důležité je vybrat si takový, který vede přesně k takové akci, kterou chcete svou kampaní dosáhnout.
Vybrat si můžete mezi:
» Povědomí o značce
» Dosah
» Navštevnost
» Interakce
» Instalace aplikace
» Pozretí videa
» Správy
» Konverzie
» Propagace produktového katalogu (dynamický remarketing)
» Návštěvy obchodu (kamenné prodejny)
Díky využití správného cíle pro konkrétní kampaň zvýšíte ve většině případů efektivnost této kampaně a také si tím můžete zaručit nižší cenu.
4. Děláte pouze jednu variantu reklamy
Nevíte, zda bude lépe fungovat publikum od 18 do 25 let nebo publikum od 26 do 32 let? Zda fanoušci ocení více oficiální produktové fotografie nebo se jim více zalíbí fotografie od zákazníků? Testujte!
I když se vám zdá, že své zákazníky dobře znáte, a víte, jaký text, jaká grafika a jaké cílení bude pro tu kterou kampaň nejefektivnější, výsledky takových A / B testů vás mohou překvapit a investovaný čas se vám mnohokrát vrátí díky nižším cenám za kliknutí a vyšším počtem akcií.Testovat doporučujeme:
cílení,
obrázky,
nadpis reklamy (headline),
text reklamy pro pokročilejších je zde testování manuálního vs. automatického bidu nebo testování proměnné, na kterou má být kampaň optimalizována
Kromě těch tradičních (zobrazení reklam mezi příspěvky nebo v pravém sloupci) ví každý marketér spustit reklamu i na Instagram (bez nutnosti mít profil na Instagram) nebo Messenger.
5. Neinovujete a ignorujete nové formáty
Facebook přichází neustále s novými formáty reklamních kampaní. Momentálně formáty hlavně kombinuje, takže můžete využívat různé druhy Canvas formátu s produktovými katalogy. Kdy naposledy jste otestovali něco nového? V případě, že se pospíšíte, je pravděpodobné, že využijte období, dokud jsou tyto formy ještě poměrně levné.
6. Neoptimalizujete
Je důležité, abyste po spuštění reklamy její efektivitu pravidelně kontrolovali. Facebook umožňuje sledovat množství ukazatelů, díky kterým téměř ihned vidíte, zda se reklamě daří nebo je neefektivní.
Důležité je také sledovat ukazatel frekvence reklam u jednotlivých publika. Příliš vysoká frekvence totiž vede přímo ke zvyšování ceny reklamy (pro každou reklamu je kritická hodnota frekvence jiná, my začínáme být ostražití již při frekvenci 3 / den). Podívejte se také, jakou má vaše reklama podle Facebooku relevanci. Je toto číslo nižší než 5? Zkuste změnit text reklamy nebo grafiku, zúžit publikum a uvidíte, jestli vám to pomůže při zvyšování relevance.
Facebook nabízí také možnost nastavení časů, kdy se budou vaše reklamy vámi vybranému publiku zobrazovat. Pokud nabízíte specifický produkt nebo služby, pro které má reklama smysl pouze v určitém čase (např. Denní obědové menu, noční klub a pod.), Neplaťte za reklamu v průběhu celého dne ale naplno využijte denní rozpočet když bude o vás největší zájem .
7. Nepoužívejte parametry, které umožní sledovat výkonnost v Google Analytics
Na webu má nasazený Google Analytics skoro každý, ale často nemá označené reklamy na Facebooku tak, aby se s nimi v Analytics dalo pracovat.
Nezapomeňte na UTM parametry! UTM parametry se přidávají k webové adrese, možné je to pomocí různých nástrojů, např. tohoto nástroje. Díky UTM parametrům zjistíte, z jakého zdroje (source) nebo z jaké kampaně (campaign) přišli uživatelé na váš web, případně při reklamách s proklikem na web přidáváme ke kampani i publikum, na které konkrétní reklamu cílíme (blogpost_Patrik_marketeri). Pro zjišťování efektivity vašich kampaní je to nesmírně důležité. Díky tomu uvidíte, z jaké kampaně, resp. ze kterého konkrétního publika přišel uživatel, který na vaší stránce vykonal vámi zvolenou konverzi (přihlášení se do newsletteru, nákup, registrace apod.).
Závěr
Máte zájem zvýšit návštěvnost vaší webové stránky pomoci SEO? Rádi s vámi začneme spolupracovat na vašem projektu. Neváhejte nás kontaktovat. Máme dlouholeté zkušenosti.