Jak začít s marketing-em? Když začnete zjišťovat, co všechno potřebujete vědět, co byste měli mít, kde všude byste měli být, jak to všechno udělat nejjednodušší a nejlevnější, snadno se v tom množství informací ztratíte.
Proč dělat marketing na internetu?
Sílu internetu určitě netřeba podceňovat. Digitální marketing (nebo i online marketing, internet marketing) má opravdu velké možnosti a moc, a pokud jste se mu dosud vyhýbali, je načase to změnit. Marketing na internetu má několik nesporných výhod.
Zde je jejich stručný přehled i pár nakopnutí jak na internet marketing.
Marketing na internetu
Reklama na internetu je nejlevnější.
Vážně. Zamyslete se. Ve srovnání například s reklamou v tiskovinách nebo s billboardem, který sice uvidí mnoho lidí, ale … kolik z nich jsou opravdu vaši potenciální zákazníci, kteří si vás později vyhledají na internetu a nakoupí u vás?
Dosah internetové reklamy umí být nejen velký, ale hlavně dost přesný. Na internetu nemusíte platit za všechny, kteří jdou kolem billboardu a viděli ho. Při správném výběru reklamního kanálu platíte za ty, kteří na reklamu kliknou. Proto za peníze, které do reklamy na internetu dáte, dostanete mnohem více.
Konkrétně, v případě internetové reklamy přes nástroj Google Ads platíte opravdu až když na vaši reklamu někdo klikne. Máte úplnou kontrolu nad rozpočtem za reklamu – víte si například stanovit denní limit, který nesmí být překročen, abyste neminuli svůj rozpočet hned v první den. Po pár dnech víte vyhodnotit, zda jste reklamu správně nastavili a můžete navýšit (nebo snížit) rozpočet. Přečtěte si více o tom, jak funguje Google Ads.
Reklama na internetu se dá cílit.
Reklamu v rádiu nebo v televizi si během hlavního vysílacího času vyslechne (uvidí ji) několik desítek tisíc lidí. Billboard, inzerát v tisku podobně. Oslovujete tak cílovou skupinu ve věku 4 – 99 let. Na internetu však víte reklamu ukázat mnohem užší skupině lidí.
Můžete cílit podle věku, pohlaví, zálib, dokonce i podle toho, zda na stránku přišli z počítače nebo z mobilního zařízení. Ať už to má být maminka z Prahy, nebo fanoušek fotbalu, víte mnohem přesněji určit, kdo vaši reklamu uvidí (a může na ni kliknout). Kromě toho, že víte rozhodnout, komu se reklama má zobrazit, víte i určit přesný čas, kdy se má konkrétní skupině návštěvníků zobrazovat. Toto rozhlas, TV, billboard, časopis nedokážou.
Reklama na internetu se dá měřit.
Co to znamená? Víte poměrně přesně zjistit, kolik lidí reklamu vidělo, kolik lidí na ni kliklo, kolik kliklo na následnou nabídku – stáhlo si váš e-book / vyplnilo formulář, … Vidíte klíčová slova, díky kterým se ke vaší reklamě lidé dostali.
Pomocí Google Analytics můžete zjistit například i to, kolik návštěvníků si v konkrétním okamžiku prohlíží stránku, jak dlouho se návštěvníci zdrželi, kolik jich přišlo z vyhledávání konkrétních klíčových slov atd. A pokud k Analytics přidáte Google Ads, víte odsledovat, jak vaše reklamy pomáhají návštěvnosti vašeho webu a jak následně pomáhají prodejem.
Povinnosti marketingového manažera
Jako začínající podnikatel s minimálním startovacím rozpočtem musíte na začátku zpravidla vykonávat několik funkcí. Kromě strategického plánování, základů obchodu a účetnictví, a nevyhnutelné denní operativy se potřebujete stát i marketingovým manažerem. Ptáte se, jaké povinnosti z toho vyplývají?
Pečujte o vlastní web
Proč web? Webstránky jsou prostor, kde zákazníkovi vysvětlíte, na co je váš produkt dobrý. Dejte si záležet a podrobně vysvětlete každý detail, který by zákazníky mohl zajímat. Pokud se vás lidé často ptají stejné otázky, zajímá je to. Odpovězte na ně předem přímo na vaší stránce.
Usnadníte zájemcům rozhodování o tom, zda se jim vyplatí koupit váš produkt, budujete důvěru a nedáváte jim žádný důvod k tomu, aby hledali odpovědi u konkurence.Pokud již stránky jednou máte, starejte se o ně, upravujte obsah podle aktuální situace na trhu, udržujte informace na ní aktualní. V dnešní situace se určitě vyplatí například přidat informaci o tom, jak máte otevřené, zda se nějak změnily vaše provozní hodiny, jaké zvláštních opatření jste zavedli a podobně.
Zjistěte, kde jsou vaši zákazníci pro lepší marketing
Najděte místa, kam vaši potenciální zákazníci chodí. Najdou vás přes Google? Na Facebooku? Na Instagramu? Pamatujte, nemusíte být na všech sociálních sítích a využívat všechny marketingové kanály! Vyberte si jen ty, které pro vaši značku mají smysl, a kam chodí vaše cílová skupina.
Poslouchejte své zákazníky
Nechte lidi, aby vám sami řekli, co chtějí. To neznamená jen pečlivě číst otázky od zákazníků a odpovídat na ně − to je přece samozřejmost. Myslí se tím i nepřímé „poslechy“, například pomocí analýzy klíčových slov. Analýzou frází, které lidé na Googlu hledají, zjistíte, co lidi trápí, s čím potřebují pomoci a na jaké otázky hledají odpovědi. Podle toho jim pak nabídněte pomoc „na míru“.
Závěr
Máte zájem zvýšit návštěvnost vaší webové stránky pomoci SEO? Rádi s vámi začneme spolupracovat na vašem projektu. Neváhejte nás kontaktovat. Máme dlouholeté zkušenosti.