DS.

MENU

DS.

M

Další odkazy

O nás

Kariéra

Reference

Blog

Kontakt

Google Discover a jak do něj dostat svůj obsah.
02.14.2021
Autor příspěvku Dominika Jagelková

Google Discover je newsfeed, ve kterém se zobrazují novinky, zprávy a příspěvky týkající se zájmů daného uživatele smartphonu. Hlavní rozdíl oproti Google Search spočívá v tom, že příspěvky se zobrazují automaticky – bez toho, abyste si je museli vyhľadávať.

www.dreamspace.cz

 

Existuje tedy způsob, jakým víte dostat svůj obsah do Discover? A pokud ano, jaké mají webmastri možnosti optimalizace?

Google updatoval svůj guideline pro Google Discover, v němž uvádí podstatné informace o tom, jak přizpůsobit obsah tak, aby se zvýšila jeho šance zobrazit se v Discover. Hned na začátku je třeba zdůraznit, že pro Discover není možná optimalizace na takové úrovni jako pro klasický Search. Existuje však několik taktik, které vám s tím pomohou. Nejdříve však musíme pochopit rozdílnosti mezi Discover a Search. 

 

Jaký je rozdíl mezi Discover a Google Search?

 

Google Search funguje jednoduchým způsobem. Uživatel zadá vyhledávaný výraz a vyhledávač Google mu ve zlomku sekundy v indexu najde a zobrazí výsledky seřazeny podle různých rankovacích faktorov.

Google Discover funguje na odlišné bázi. V tomto případě Google kontinuální přehlíží indexovaný obsah internetu a do NEWSFEED v Discover vybírá ten, který považuje za nejrelevantnější pro daného uživatele. Příspěvky v Discover jsou pravidelně aktualizovány podle novosti obsahu a podle vývoje zájmů používateľa.

Vzhledem na povahu Discover je pochopitelné, že návštěvnost z tohoto kanálu je velmi nepředvídatelná a měl by být využívateľný pouze jako doplňkový zdroj vedle klasického search. Zatímco pro Search můžete optimalizovat různé atributy webu pro zlepšení pozice, při Discover není možnost, jak vyloženě cílit na konkrétní zájmy uživatelů.

V případě, že nevíte, jak se k Discover dostat nebo jak si nastavit konkrétní zájmy, tak doporučujeme tento přehledný návod přímo od Googlu.

 

Jaký obsah se zobrazuje v Google Discover?

 

Aby se vámi vytvořený obsah mohl zobrazit v Discover, musí splňovat dvě věci:

• Měl by být indexovaný

• Musí splňovat kvalitativní podmínky od Googlu

Pokud váš web splňuje tyto náležitosti, tak je způsobilý k tomu, aby se zobrazil v Discover, což však neznamená, že se tam i musí zobrazit.

Google již dlouhodobě tlačí na pomyslný piedestal kvalitní obsah a jinak to není ani v tomto případě. Pokud chcete zvýšit pravděpodobnost zobrazení v Discover, tak Google doporučuje, abyste vytvářeli zajímavý obsah, se kterým budou lidé interagovat. Obzvlášť byste se měli zaměřit na tyto body:

 

Mějte poutavý a pravdivý titulek. Titulek by měl být dostatečně zajímavý na to, aby podnítil uživatele kliknout na obsah, ale zároveň by neměl být zavádzajúci.

Vyhnete se zavádějícím taktikám, jako je např. klamavé preview nebo náhledový obrázek. Rovněž byste se měli vyhnout morbidním nebo bulvárním tématům jen za účelem získání návštevnosti.

Vytvářejte aktuální obsah, který reflektuje současné dění a poskytuje nové, jedinečné informace o tématu.

Zvyšujte důvěryhodnost vašeho webu tím, že budete jasně citovat důvěryhodné zdroje, uvedete jméno autora, kontaktní informace, případně sídlo redakce, vydavatelství a podobne.

Používejte kvalitní a poutavé obrázky, obzvlášť velké obrázky mohou zvyšovat návštěvnost. Velké obrázky by měly být široké alespoň 1 200 pixelů a s nastavením max-image-preview: large. Alternativou je využití AMP (Accelerated Mobile Pages). Určitě nepoužívejte jako náhledový obrázek logo vaší firmy.

 

Google také inklinuje k zobrazování obsahu splňujícího standardy EAT. Pokud se váš obsah za posledních 16 měsíců dostal do Discover a zaznamenal minimální hranici zobrazení, tak si můžete analyzovat různé metriky, jako zobrazení či CTR, v reportu od Googlu. 

 

Závěr

Máte zájem zvýšit návštěvnost vaší webové stránky pomoci SEO? Rádi s vámi začneme spolupracovat na vašem projektu. Neváhejte nás kontaktovat. Máme dlouholeté zkušenosti.

 

Získejte bezplatnou konzultaci.

Posuňte vaše online podnikání na vyšší level

Autoři

Dominika Jagelková

Dominika Jagelková

Pin It on Pinterest