Přinášíme vám 10 základních způsobů jak využít SEO ve svůj prospěch. Jednoduché rady vhodné pro každého, kdo chce naplno SEO optimalizaci využít ve svůj prospěch.
1. Titulek
Začneme tím nejefektivnějším SEO ukazatelem. Tento titul mu patří i díky tomu, že je jedním z mála ukazatelů, které ovlivňují lidi při rozhodování zda kliknout nebo ne. Při navrhování titulku se držte pár pravidel.
1. V titulku použijte klíčové slovo (více o klíčových slovech v 6. a 7. bodu článku)
2. Výstižný výraz, co nejblíže možnému hledanému výrazu.
3. Snažte se ihned upoutat.
4. Z pohledu copywritingu, titulek navrhněte, tak aby byl zajímavý a funkční. Inspirujte se u konkurence.
2. SEO popisek (Meta popisek)
Pokračovat budeme dalším ukazatelem, který přímo ovlivňuje lidi při vyhledávání. Anglickým názvem „meta description“ a najdete ho pod zmíněným „titulkem“. V roce 2018 byla doporučená délka meta popisku od 135 do 160 znaků. Vše co napíšete navíc bohužel nikdo neuvidí. V popisku použijte, jak jinak klíčová slova, která se podle vás co nejvíce hodí k vyhledávanému výrazu. Klíčová slova doporučuji psát boldem. Doporučuji vždy meta popisky vyplňovat, protože pokud nejsou napsané, Google je chytrý a sám si dosadí z vaší stránky, co uzná za vhodné. A věřte mi většinou to není to, co byste vybrali vy, abyste potenciální návštěvníky oslovili.
3. URL adresa
Používáte WordPress a SEO? Tak víte, že URL se automaticky vytvoří z nadpisu článku. Pokud byste na ní něco chtěli změnit, klidně tak můžete udělat v nastaveních. Můžete vytvořit jak delší tak i kratší URL adresu, ale doporučení je kolem 6 slov. V URL použijte vždy slova, která se vážou k článku, nadpisu nebo jméno produktu.
4. Nadpisy v SEO
Co je velmi snadné si všimnout u SEO je, že nadpisy jsou tzv. magnet pozornosti návštěvníka. Dobrý nadpis byste měli tvořit alespoň tak dlouho, jak celý článek. Vždyť nadpis dává šmrnc a návštěvník se s ním setká jako s prvním, proto ho musí zaujmout natolik aby kliknul. Vytvořte si několik nadpisů a poté vyberte ten nejlepší. Jak jinak dbejte na používání klíčových slov.
5. Podnadpisy (h2,h3,h4..)
Nejsou důležité jen nadpisy H2 v SEO ale také podnadpisy H3 či dokonce H4. Je to jednoduché, zase stačí používat klíčová slova a snažit se zaujmout čtenáře. Nadpisy a podnadpisy mají i estetickou formu a to, že dělají text přehlednějším pro čtenáře.
6. Klíčová slova mají ještě vliv na SEO?
Klíčová slova s sebou přinášejí několik využití. Hlava význam je, že klíčová slova, jsou slova, která popisují obsah web stránky. Pomocí klíčových slov, Google hledá na vaší web stránce a hodností její obsah. Jednoduše řečeno, díky nim ví o čem vaše stránka je.
7. Long tail “Dlouhý titulek“
Když už jsme u klíčových slovech, musím zmínit také long tail klíčová slova. Jde o slova, která jsou klíčovými slovy ale jsou delší a konkrétnější. Kupříkladu, máme klíčové slovo „iPhone“. Long tail klíčové slovo bude „iPhone X prodej Praha“. Takové klíčové slovo není tak často vyhledávané, jak jednoduché klíčové slovo „iPhone“, ale má mnohem menší konkurenci a lidé, co takového klíčové slovo vyhledávají přesně vědí, co chtějí a je pravděpodobnější, že prodáte.
8. Vnitřní odkazy
Další důležitá věc pro vaše SEO, kterou mnozí podceňují je vnitřní polinkování bude sloužit vašim návštěvníkům, aby se dostali k relevantním informacím, přečetli si další vaše články, strávili delší čas na vaší web stránce a zároveň tak posilněte své pozice ve vyhledávači na dané klíčová slova. (Pokud se články zabývají podobnou tématem a obsahují stejná klíčová slova).
9. Responzívní design stránky
Víte o co jde? Responzívní design je stále důležitější pro vaše SEO a představuje schopnost vaší web stránky se přizpůsobit podle toho, na jakém zařízení a v jakém rozlišení si stránky prohlížíte. Nemít dnes tuto optimalizaci vašeho webu, se opravdu nevyplácí. Lidé jsou netrpěliví. A pokud jde o prohlížení na mobilech nebo tabletek, platí to dvojnásob.
10. Optimalizace pro návštěvníky a jaký má vliv na SEO
První pravidlo u SEO a optimalizace: Používejte klíčová slova. Druhé pravidlo: Klíčová slova používejte s rozumem. Vše je třeba dělat s mírou. SEO je založeno na klíčových slovech, ale všeho moc škodí. Pokud je klíčové slovo používané i několikrát ve větě, není to pro čtenáře lákavé. Vyhledávače dnes už velmi výrazně řeší pohled návštěvníka na stránku. Takže uměle spamovat obsah klíčovými slovy se vám nevyplatí. Vyhledávače na stránce dívají i na okamžitý odchod ze stránky (bounce rate), čili kolik času návštěvníci na vaší stránce průměrně stráví.
Závěr
Máte zájem zvýšit návštěvnost vaší webové stránky pomoci SEO? Rádi s vámi začneme spolupracovat na vašem projektu. Neváhejte nás kontaktovat. Máme dlouholeté zkušenosti